روزها

معرفی سایت ها و وبلاگ ها

روزها

معرفی سایت ها و وبلاگ ها

نواختن آلات موسیقی را به صورت آنلاین بیاموزید (درام، پیانو، گیتا

 

ممکن است تا امروز شما یک آلت موسیقی خریده باشید یا قصد خریدش را داشته باشد آنهم با این هدف که شروع به یادگیری اش کنید؛ معمولا قسمت اول قضیه یعنی خرید را بسیاری عملی می کنیم ولی قسمت دوم یعنی یادگیری را تعداد کمی شروع می کنیم یا اگر شروع کردیم ادامه می دهیم. خوشبختانه اینترنت منبع عظیمی است از اطلاعات رایگان و می توان در آن خودآموزهای ایده آلی در رابطه با هر موضوعی یافت من جمله یادگیری نواختن یک ساز. پس بنابراین اگر دوست دارید نواختن سازی را بیاموزید آنهم با کمترین هزینه ی ممکن بد نیست با این مقاله ی نه چندان بلند همراه شوید.

کسانی که می خواهند گیتاریست شوند بایستی سری به سایت Video Tabs بزنند این سایت ویدئوهای آموزشی گیتاری که بر روی یوتیوب موجود است را گلچین می نماید و چکیده ای از بهترین ها را به شما ارائه می کند.

گیتار را با iTunes یاد بگیرید

دومین پادکست از نظر محبوبیت بر روی نرم افزار معروف iTunes عنوانش Beginning Guitar 101 می باشد، یک مجموعه ویدئوی آموزش نواختن گیتار که توسط iVideosongs عرضه شده است. سایت مذکور پر از ویدئوهای آموزشی است که نسبتا ویدئو های غنی و حرفه ایی هستند 6 مجموعه از این ویدئوهای آمورشی در بخش پادکست فروشگاه iTunes به صورت رایگان عرضه شده است و عموم یعنی حتی من و شما در ایران نیز می توانیم آن را دانلود کنیم و خوب اگر از این مجموعه ها خوشتان آمد سایر مجموعه ها که شامل آموزشهای حرفه ای تر است را با قیمتی بین 5 تا 10 دلار می توانید خریداری کنید. (البته ایرانی های عزیز بد نیست سری به تورنت و رپید شیر و امثال آن بزنند)

یادگیری گیتار بر روی iPod و سایر پخش کننده های قابل حمل

سایت iPlayMusic نیز مجموعه یی از ویدئوهای آموزشی نواختن گیتار را به رایگان در اختیار شما میگذارد. این مجموعه عمدتا برای افراد مبتدی فراهم شده است و برای دسترسی به آن بایستی یک فرم ثبت نام ساده را در سایت پر نمائید ضمن اینکه در لابه لای ویدئو ها پیامهای بازرگانی نیز موجود است ولی مبتدی ها بهتر است این مجموعه را از دست ندهند. این سایت یک نرم افزار مخصوص خودش را نیز ارائه می کند تا بتوانید ویدئو ها را بر روی iPod با خود به همراه داشته باشید و در هر جایی از یادگیری غافل نباشید.

خواندن تبلچر را یاد بگیرید

یکی از ساده ترین راه ها برای شروع به نواختن یادگیری خواندن تبلچر (Tablature) است:

تبلچر نوعی نت نویسی ساده است که در آن محل انگشتان روی دسته گیتار و تکنیکهای نواختن نوشته شده است. این نوع نت نویسی دارای زمان نیست و نوازنده بایستی با خلاقیت خود زمان آنرا از روی آهنگ اصلی بدست آورد و پس از تمرین میتواند دقیقا همان موسیقی را که نوازنده اصلی نواخته است بنوازد.

در اینجا در مورد تبلچر به فارسی مقداری توضیح داده شده است و به انگلیسی اینجا هم توضیحاتی آورده شده. اما سایتهایی که حاوی تب های آماده باشند فراوانند فقط کافی است کمی وقت بگذارید و جستجو کنید، یکی از بهترین ها در این زمینه Ultimate Guitar است و البته جستجوی تبلچر به فارسی در گوگل نیز حاوی نتایج جالبی می باشد.