روزها

معرفی سایت ها و وبلاگ ها

روزها

معرفی سایت ها و وبلاگ ها

گزارش چندرسانه‌ای را دریابید

Sound Slidesدیگر رسانه‌ها نو تنها به این بسنده نمی‌کنند که تنها نسخه‌های متنی خود را روی اینترنت بگذارند. حالا دیگر استفاده از امکانات اینترنت هم تنها به استفاده از هایپرلینک‌ها محدود نمی‌شود. مشاهده گزارش‌های تصویری، ویدئوها و اینفوگرافیک هم دیگر عادی شده است. با این وضع هر روز یک روش برای ارائه اطلاعات به مخاطبان ابداع می‌شود تا در این رقابت رسانه‌های بتوانند گوی سبقت را از یکدیگر بربایند.

یک نمونه از این روش‌ها «گزارش چندرسانه‌ای» یا «Audio Slide Show» نام دارد که رسانه‌هایی چون نیویورک تایمز چند وقتی است جداگانه به آن می‌پردازند.
جالب است که برخلاف تولید ویدئو، تولید یک گزارش چندرسانه‌ای دردسری به مراتب کمتر دارد. در واقع مجموعه‌ای عکس را می‌توان با موسیقی و یک روایت همراه کرد و در کنار آن متنی تکمیلی افزود تا یک گزارش چندرسانه‌ای تولید کرد. جای چنین گزارش‌هایی به شدن در رسانه‌های آنلاین ایرانی چون جام‌جم آنلاین، همشهری آنلاین و خبرگزاری‌های فارسی‌زبان خالی است.
رسانه‌ای مثل نیویورک تایمز در این زمینه بسیار پیشتاز است و به وضوح سرمایه‌گذاری زیادی روی آن کرده. نمونه فارسی که در این زمینه خوب کار می‌کند و حوزه ایران، افغانستان و تاجیکستان را پوشش می‌دهد، سایت جدیدآنلاین است.
با استفاده از نرم‌افزار رایگانی مثل ساونداسلایدز می توانید به راحتی گزارش چندرسانه‌ای تولید کنید.
برای نمونه مجموعه عکس‌هایی را که قبلاً درباره خرید و فروش کلیه در یکی از کوچه های تهران منتشر کرده بودم، در قالب یک گزارش چندرسانه‌ای در آی‌تی کلیپس منتشر کردم که به نظرم به عنوان اولین تجربه بد نشده.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد