سه رکن اساسی در راه بدست آوردن جایگاه برتر

میتوان سه فاکتور اصلی را برای رتبه بندی سایت در موتور جستجو بر شمرد:

  • محتوا و مندرجات سایت (کلمات کلیدی یا کلیدواژه ها)

  • لینکها (پیوندهای) ورودی خروجی

  • نوع صفحه ها و شگردهای طراحی سایت

البته هریک از فاکتورهای بالا ، نکات بسیار زیادی را در بر میگیرد و گاه برخی از مقاله ها تا ۱۰۰ فاکتور موثر در رتبه بندی را مطرح میکنند. و ما بزودی به بررسی دقیق تر هر یک از این موارد ، و نقش آنها در  بهبود رتبه سایت در موتور جستجو خواهیم پرداخت.

اما نخست ببینیم خود موتورهای جستجو چه راهکارهایی ارایه میدهند :

موتورهای جستجو گر معروف و رو به رشدی ، همچون گوگل راهکارهای سربسته ای را برای رتبه بندی و اصول ایندکس کردن سایتها مطرح می کنند. اطلاعات آنها بسیار رمز آلود و مبهم است.

این مساله کاملا طبیعی است. زیرا وجود چنین اسراری رقابت بر سر رتبه های بهتر را افزایش میدهد و سود مستقیم آنهم به جیب شرکتهای صاحب موتورهای جستجو سرازیسر میشود.

اما بسیاری از متخصصان و افراد کنجکاو با آزمون و خطا ، اطلاعات ارزشمندی در مورد الگوریتم های موتورهای جستجو کشف کرده اند. و از آن برای مقاصد تجاری بهره می برند.

در این سایت ما نیز چکیده این اطلاعات را در اختیار علاقه مندان خواهیم گذاشت.

درس بعدی درباره اطلاعاتی است که گوگل برای وب مستر ها و به منظور ایندکس شدن بهتر سایتشان منتشر ساخته است.

این اطلاعات مستقیما از سایت گوگل برداشته شده اند و حاوی نکات ارزشمندی هستند.

گوگل همواره ادعا می کند که بهترین روش برای موفقیت در کسب رتبه ها داشتن محنویات ارزشمند در صفحه است.

این موضوع کاملا درست و بجاست.